Creangă și influencerii

De multe ori ne vulnerabilizăm doar atunci când suntem plătiți pentru asta și ne place să scoatem în evidență coincidențe din copilăria sau tinerețea noastră doar pentru a asocia acest lucru cu un produs sau cu un serviciu pentru care suntem plătiți să îl promovăm.

Nu este un lucru rău. Nu aruncați cu piatra căci nu este cazul. Suntem un popor foarte interesat de senzațional și ne place să căutăm drame, să ne regăsim în ele. Asta face ca aceste povești să ducă dincolo de ce sunt ele, in adevăratul sens al cuvântului, spre o decizie de cumpărare bazată pe emoție.

Din nou, vă spun ca îmi plac poveștile și îmi plac oamenii care le spun și le scriu. Ador persoanele care știu să facă un text pe care atunci când li termini de citit cauți în amintirea ta, să vezi daca ai trecut prin așa ceva.

Pentru mine, de fiecare data când citesc Creangă (și se întâmpla destul de des), mă duc cu gândul la copilăria mea, la evenimentele faine pe care le-am trăit, la emoțiile trăite atunci și la trăsnăile făcute.

Așadar, astăzi recitind “Capra cu trei iezi” și “Amintiri din copilărie” m-am gândit cum ar fi daca Ion Creanga trăia în zilele noastre și plasa produse/servicii în poveștile lui. Este un exercițiu de imaginație amuzant, care sper să vă aducă măcar un zâmbet. Să vă scoată din abisul cotidian și să vă ofere momentul de relaxare de care avem nevoie din când în când.

“Capra cu trei iezi” se termină abrupt, când “mămuca” venea să le spună iezilor că au rămas fără mâncare și că au neapărata nevoie de bucate. Ținând cont că pericolul plutește asupra pădurii și că nu este o dovadă de parenting bun să lași copiii singuri acasă, nu poți face altceva decât să stai în căldura căminului tău și să comanzi tot ce iți dorești cu ajutorul unui delivery app. Asa toata lumea trăia fericită până la adânci bătrâneți și lupul nu mai era nevoit să își ascută limba pentru a produce o mare ilegalitate, pentru care poate scăpa cu suspendare.

În “Amintiri din copilărie” avem multe momente în care, in ziua de astăzi, lucrurile stăteau puțin diferit și Creangă sigur primea o mulțime de produse pentru a le testa și promova ca atare. Să ne amintim de Nică și momentul în care acesta rămâne fără plete. Cum să ratezi așa moment bun fără sa promovezi ceva apărat cu multe lame și bandă cu aloe vera. Mergând mai departe, ajungem la râie si la modul in care poți trata cu super produsele geniale pe care le găsești doar la farmacia inimii.

Ca sa vedeți cum în Amintiri din copilărie, Creanga putea acoperi o paletă larga de parteneri de business, ajungem și la amintirea locului nașterii, Humulești. Aici parcă natural vad cum era promovata ideea de a asocia locul nașterii cu o ,companie de travel care oferea o excursie celor care răspundeau corect la întrebarea “ce era legat de stâlpul hornului?”. Să nu uitam și de produsele de păr pe care Ion le putea promova cu succes, deoarece părul bălai era clar opera vopselelor ce oferă rezistență la vânt.

Să închidem povestea și să ancoram și finalul în realitatea de astăzi ne amintim și de mârțoagele vlăguite ale lui Lăcă care folosite fiind, scoteau în evidență lejeritatea utilizării car sharing-ului!

Și povestea poate continua. Evident, sponsorizată de o bere sau ceva casă de pariuri sportive!

Sunt sigur că în mintea voastră fiecare moment în care am asociat o companie cu un slogan sau cu o proprietate a ei ați și pus numele companiei acolo. Acum ați înțeles puterea marketingului și a poveștilor bine spuse.

No. Amintiri faine. Mulțumesc furnizorului meu de internet!

Leave a Comment

Scroll to Top